Deutsche Reichsbahn fotos
30 fotos
DR 99 2331-9
laver omløb i KühlungsbornLørdag 19. maj 1990, Kühlungsborn Foto: John Damsgaard-Sørensen
DR 99 2322-8 og 99 2331-9
under vandtagning ved maskindepotet i Kühlungsborn.Lørdag 19. maj 1990, Kühlungsborn Foto: John Damsgaard-Sørensen
To dobbeltdækker-stammer
på Rostocks S-bane, netop ankommet hhv. klar til afgang.Fredag 19. april 1991, Warnemünde Foto: John Damsgaard-Sørensen
DR 110 823-2
holdende med persontog til Wittenberge ved perron i Salzwedel.Mandag 8. juli 1991, Salzwedel Foto: John Damsgaard-Sørensen
DR 110 557-6
ankommer med tog til Perleberg. I forgrunden venter skolebørn og Reichsbahn personale i tidstypisk tøj på toget.Tirsdag 9. juli 1991, Perleberg Foto: John Damsgaard-Sørensen
DR 50 3624 og 50 3685
holdende udrangeret ved smalsporsværkstedet i Perleberg. Begge lokomotiver er sidenhen blevet istandsat og kommet i drift ved Dampflokfreunde Salzwedel.Tirsdag 9. juli 1991, Perleberg Foto: John Damsgaard-Sørensen
DR 118 619-6 med godstog
passerer Berlin-Wannsee.Onsdag 10. juli 1991, Berlin-Wannsee Foto: John Damsgaard-Sørensen
DR 110 619-4
med persontog på banegården i Güsten.Fredag 12. juli 1991, Güsten Foto: John Damsgaard-Sørensen
DR 110 619-4 med persontog
med blandt andet 3-akslet reko-pakvogn.Fredag 12. juli 1991, Güsten Foto: John Damsgaard-Sørensen
DR 7236-5
ved maskindepotet i Wernigerode.Søndag 14. juli 1991, Wernigerode Foto: John Damsgaard-Sørensen
DR 112 377-7 og DR 112 337-1
holdende med persontog på banegården i Wernigerode.Søndag 14. juli 1991, Wernigerode Foto: John Damsgaard-Sørensen
DR 199 874-9
såkaldt "Harzkamel", på grund af det kluntede udseende med "puklen". Lokomotivet blev leveret til Deutsche Reichsbahn som 110 874-5 i 1976, bygget af LEW med fabriksnummer 15392. Ved ombygning i 1990 med nye 3-akslede bogier for 1.000 mm smalspor opstod flere af disse kolosser, som anvendes på smalsporsbanerne i Harzen. Når man ser pakvognen bag lokomotivet ses tydeligt forskellen på størrelse af "normalt" smalsporsmateriel og disse store diesellokomotiver Baureihe 199.8.Mandag 15. juli 1991, Gernrode Foto: John Damsgaard-Sørensen
DR 112 847-9
holdende med persontog på banegården i Gernrode.Mandag 15. juli 1991, Gernrode Foto: John Damsgaard-Sørensen
DR 310 281-1
holdende ved maskindepotet i Waren (Müritz). Rangertraktoren er bygget i 1933 og efter udrangeringen i 1994 blev den efter nogle år opstillet som "denkmal" i Rostock.Mandag 27. juli 1992, Waren (Müritz) Foto: John Damsgaard-Sørensen
DR 298 110-8
holdende i Neubrandenburg.Tirsdag 28. juli 1992, Neubrandenburg Foto: John Damsgaard-Sørensen
DR 202 280-4
med tog til Tessin, oprangeret af rejsegodsvogn litra Dag og 3 personvogne litra Bghw, holder klar til afgang på Rostock Hbf.Søndag 2. august 1992, Rostock Hbf. Foto: John Damsgaard-Sørensen
DR 52 5448-7
holdende udstillet på Leipzig Hauptbahnhof.Mandag 9. juni 2014, Leipzig Hauptbahnhof Foto: Hans Christian Davidsen
DR 52 5448-7
holdende udstillet på Leipzig Hauptbahnhof.Mandag 9. juni 2014, Leipzig Hauptbahnhof Foto: Hans Christian Davidsen
DR Halle 137 225 b
udstillet på Leipzig Hauptbahnhof.Mandag 9. juni 2014, Leipzig Hauptbahnhof Foto: Hans Christian Davidsen
DR Halle 137 225 b
udstillet på Leipzig Hauptbahnhof.Mandag 9. juni 2014, Leipzig Hauptbahnhof Foto: Hans Christian Davidsen
DR E 04 01
udstillet på Leipzig Hauptbahnhof.Mandag 9. juni 2014, Leipzig Hauptbahnhof Foto: Hans Christian Davidsen
DR E 04 01
udstillet på Leipzig Hauptbahnhof.Mandag 9. juni 2014, Leipzig Hauptbahnhof Foto: Hans Christian Davidsen
Diverse udstillet materiel bl.a. DR E 04 01
udstillet på Leipzig Hauptbahnhof.Mandag 9. juni 2014, Leipzig Hauptbahnhof Foto: Hans Christian Davidsen
DR E 04 01
udstillet på Leipzig Hauptbahnhof.Mandag 9. juni 2014, Leipzig Hauptbahnhof Foto: Hans Christian Davidsen
DR E 94 056
udstillet på Leipzig Hauptbahnhof.Mandag 9. juni 2014, Leipzig Hauptbahnhof Foto: Hans Christian Davidsen