John Damsgaard-Sørensen fotos, side 70
2443 fotos, viser #2071-2100
DSB MZ 1432
med ukendt IR-tog set nær Høje TaastrupSøndag 16. august 1992, nær Høje Taastrup Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB FC/MC -13, -14, -15, -16
med S-tog linje B til Holte.Søndag 16. august 1992, Brøndbyøster Foto: John Damsgaard-Sørensen
DR 202 280-4
med tog til Tessin, oprangeret af rejsegodsvogn litra Dag og 3 personvogne litra Bghw, holder klar til afgang på Rostock Hbf.Søndag 2. august 1992, Rostock Hbf. Foto: John Damsgaard-Sørensen
DR 232 647-8
+ DR A + DR Bm + DR ABm med tog fra Lübeck Hbf. netop ankommet til Rostock Hbf. i krast modlys.Søndag 2. august 1992, Rostock Hbf. Foto: John Damsgaard-Sørensen
DR 242 006-5
afventer nye opgaver på banegården i Sassnitz. DR fik i årene 1977-78 leveret 6 dieselelektriske lokomotiver Baureihe 142, som var en kraftigere udgave af de øvrige Ludmilla-maskiner med 4.000 hestekræfter. Da man i Østtyskland imidlertid satsede på elektrificering af hovedstrækningerne blev det kun til denne lille levering.Torsdag 30. juli 1992, Sassnitz Foto: John Damsgaard-Sørensen
DR 298 110-8
holdende i Neubrandenburg.Tirsdag 28. juli 1992, Neubrandenburg Foto: John Damsgaard-Sørensen
DR 310 281-1
holdende ved maskindepotet i Waren (Müritz). Rangertraktoren er bygget i 1933 og efter udrangeringen i 1994 blev den efter nogle år opstillet som "denkmal" i Rostock.Mandag 27. juli 1992, Waren (Müritz) Foto: John Damsgaard-Sørensen
DR 143 131-1
holdende i Waren (Müritz).Mandag 27. juli 1992, Waren (Müritz) Foto: John Damsgaard-Sørensen
DR 109 082-8
holdende ved maskindepotet i Waren (Müritz).Mandag 27. juli 1992, Waren (Müritz) Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ Ym 64 + Yp 70 + Ys 85
med tog 4237/4240 i Gedser. Lollandsbanen kørte i mange tog på DSB-strækninger, blandt andet til København, Ringsted og - som her - til Gedser. Kørslerne var udligningskørsel for DSB's gennemgående tog fra København til Nakskov.Mandag 13. juli 1992, Gedser Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MZ 1448
med EC-tog til København gør et kort ophold i Næstved kl. 19.30.Torsdag 18. juni 1992, Næstved Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB ME 1505
med nattog P 382 (Kh-Hg) med norske og svenske vogne til Oslo hhv. Stockholm.Onsdag 17. juni 1992, Nordhavn Foto: John Damsgaard-Sørensen
OHJ MX 103
+BNE 281+BN 283+Bnm 284 med gennemgående tog Nykøbing S. - Østerport.Mandag 15. juni 1992, Østerport Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MX 1041
holdende på Østerport station.Mandag 15. juni 1992, Østerport Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MH 390
rangerer med ballastvogne på kajsporene ved Islands Brygge.Mandag 1. juni 1992, Islands Brygge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB ML 4902
forrest i "Lille Nord"-tog til Helsingør.Tirsdag 26. maj 1992, Kvistgård Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB EA 3004
med regionaltog afventer afgang fra Helsingør.Tirsdag 26. maj 1992, Helsingør Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MZ 1455
+ MX 1014 med DanLink godstog på godsforbindelsesbanen neden for Nordhavn Station.Onsdag 6. maj 1992, Nær Nordhavn Foto: John Damsgaard-Sørensen
Hensatte DSB prototypelyntog-vogne
i Rødby Færge. Vognsættene blev også betegnet DSB IC5 og APO-Lyntoget og var to lokomotivtrukne fem-vognstogstammer til brug i landsdelstrafikken. Efter leveringen af IC3-togsættene blev de to stammer kortvarigt indsat i bådtog mellem København og Kalundborg, før udrangering. Efterfølgende blev de i alt 10 vogne solgt til Iran, hvor de kom i drift. Til højre i billedet udrangerede Bn-vogne.Fredag 17. april 1992, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MH 352
med godsvogne på Nørrebro Godsstation.Onsdag 25. marts 1992, Nørrebro G. Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MY 1153
sammen med søsterlokoet MY 1157 ved Godsbanegårdens Maskindepot.Onsdag 26. februar 1992, Godsbanegårdens Maskindepot Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MH 405
rangerer på Københavns Godsbanegård ved den nu nedrevne Godsterminal. I baggrunden til højre ses også Dansk Jernbane-Klubs tidligere foreningshus i København, Vogn-Ex.Onsdag 26. februar 1992, Københavns Godsbanegård Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MH 413
afgår med godstog fra Nykøbing F. til Gedser.Torsdag 20. februar 1992, Nykøbing F. Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MY 1153
rangerer i Vordingborg med godstog fra Nykøbing F. Det meste af godstrafikken i Vordingborg udgjorde på dette tidspunkt import af Skoda-biler fra Tjekkoslovakiet.Onsdag 29. januar 1992, Vordingborg Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MY 1153
rangerer i Vordingborg med godstog fra Nykøbing F.Onsdag 29. januar 1992, Vordingborg Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB Køf 274
og DSB MY 1153 rangerer i Vordingborg.Onsdag 29. januar 1992, Vordingborg Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB Køf 274
rangerer i Vordingborg på en grå vinterdag. Tankvognene kørtes på vognbjørn til "Proms Kemiske Fabrik" i Viemose.Onsdag 29. januar 1992, Vordingborg Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB ME 1537
med regionaltog ankommer til Vordingborg. I baggrunden ses et internationalt tog under udkørsel mod nord og helt til højre i baggrunden holder en af banetjenestens troljer.Onsdag 29. januar 1992, Vordingborg Foto: John Damsgaard-Sørensen
OHJ Ym 52
+ Ys 252, holdende i Slagelse med tog til Tølløse.Tirsdag 21. januar 1992, Slagelse Foto: John Damsgaard-Sørensen
M/F Asa-Thor
går af lejet fra færgehavnen i Korsør. Den 4-sporede godsfærge var bygget af Nakskov Skibsværft i 1965 som byggenummer 174, og sejlede det meste af sin levetid på Storebælt. Ved indvielsen af den faste forbindelse blev den oplagt og ret hurtigt herefter ophugget på stranden i Alang i Indien.Tirsdag 21. januar 1992, Korsør Foto: John Damsgaard-Sørensen