Fotos efter dato: 9. september
45 fotos
LJ 3-vogns Y-tog
afgår mod Nykøbing F. fra Maribo station (set bagfra). I baggrunden til højre ses Lollandsbanens værksted.Mandag 9. september 1985, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ Hjælpevogn 1
hensat bag værkstedet i Maribo.Mandag 9. september 1985, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MY 1158
med regionaltog i Nykøbing F.Onsdag 9. september 1987, Nykøbing F. Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MR 4029 under ophugning
i FredericiaLørdag 9. september 2006, Fredericia Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MRD 4229
til ophugning i Fredericia.Lørdag 9. september 2006, Fredericia Foto: John Damsgaard-Sørensen
Voith Maxima 4000
prototypeLørdag 9. september 2006, Kiel-Nordhafen (ved Voith) Foto: Matthias Krause
DSB MR 4029
- interiør af den afbrændte motorvogn, hensat for ophugning på Gfa.Lørdag 9. september 2006, Fredericia Foto: John Damsgaard-Sørensen
40 86 950 3 634-8
skinneudlæggervogn opbygget på gammel bogie fra motorvogn litra ML.Lørdag 9. september 2006, Fredericia Foto: John Damsgaard-Sørensen
DBAG 605 510-6
kører fra færge til perron, inden afgang videre mod København.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rester af roebanespor
på bro over Fugleflugtslinjen mellem Nykøbing F. og Rødby Færge.Søndag 9. september 2012, Nær Torslunde Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Havn (LJ)
stationsbygningen set fra gadeside.Søndag 9. september 2012, Rødby Havn Foto: John Damsgaard-Sørensen
Nakskov station stationsbygningen
gadeside, set fra sydøstSøndag 9. september 2012, Nakskov Foto: John Damsgaard-Sørensen
Nakskov
stationsbygningen, indgangsparti set fra gadesiden.Søndag 9. september 2012, Nakskov Foto: John Damsgaard-Sørensen
Spodsbjerg station
gadeside. Bygningen huser i dag administration for "Færgen" færgeselskabet.Søndag 9. september 2012, Spodsbjerg Foto: John Damsgaard-Sørensen
Søllested
venteskur set fra gadesiden.Søndag 9. september 2012, Søllested Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Færge
stationsbygningen set fra sporsiden mod syd. På taget kommandoposten tilføjet i slutningen af 1980'erne.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Færge
station set fra sporsiden mod syd.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Færge
detaljer af stationsbygningen og kommandopost.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Færge
detaljer af indgangsparti fra perron.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Færge
detaljer af indgangspartier fra perron. Ud over de styrtende linjer i billedet bemærker man standard-betonmodulerne, som datidens stationer rundt om i landet blev bygget af.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Færge
detalje af indgangen til ventesalen fra perron. "Træd her".Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Færge
Perrontunnel fra parkeringsplads til ventesal. Her stinker som regel af pis!Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Rødby Færge
stationsbygningen set fra parkeringspladsen mod sydøst.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Holeby station gadeside
set fra syd-øst. Bygningen anvendes til loppemarked.Søndag 9. september 2012, Holeby Foto: John Damsgaard-Sørensen
Holeby station
detalje af retiradebygning mod sporsiden.Søndag 9. september 2012, Holeby Foto: John Damsgaard-Sørensen
Godsekspedition og pakhus i Rødby Færge
set fra sporsiden / syd-øst.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Pakhuset i Rødby Færge
set fra sporsiden.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Godsekspeditionsbygning i Rødby Færge.
set fra syd-øst.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Godsekspedition og pakhus med læsseramper
i Rødby Færge, set fra syd. Man bemærker nedgangen til sikringsrum under bygningerne; sådanne var obligatoriske da bygningerne blev opført midt under den kolde krig.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Pakhus og læsseramper
i Rødby Færge, set mod nord.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Læsseramper og pakhus i Rødby Færge.
Sporene er for længst optaget, forhåbentlig har de fundet genanvendelse ved forskellige danske jernbaneklubber.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Sporstopper med gummi-buffere
ved pakhuset i Rødby Færge.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Læsserampe ved pakhuset i Rødby Færge
set mod nord, med sporarealet i højre side af billedet.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Mellembygning ved pakhuset i Rødby Færge
med godsekspeditionen til venstre og selve pakhuset til højre.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Pakhuset i Rødby Færge set mod nord
Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Læsseramper og pakhus i Rødby Færge
set mod nord-vest.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Skure ved pakhuset i Rødby Færge
Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Cykelskur ved pakhuset i Rødby Færge
Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Godsekspedition og pakhus i Rødby Færge, gadeside
set mod nord-øst.Søndag 9. september 2012, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
Maribo station, sporside fra nordøst
set fra perronen for spor 2-3.Søndag 9. september 2012, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
HectorRail 241.004 med SBB Ce 6/8 III 14305
på vej mod Sverige.Onsdag 9. september 2015, Rødovre Foto: Geert Frøsig