Vemb-Lemvig-Thyborøn Jernbane (VLTJ) fotos
10 fotos
Vemb-Lemvig-Thyborøn Jernbane (VLTJ), eller i daglig tale blot Lemvigbanen, blev anlagt og oprindeligt drevet af de to selskaber Vemb-Lemvig Jernbane (VLJ), indviet 1879, og Lemvig-Thyborøn Jernbane (LTJ), indviet 1899. De to baner blev i 1921 blev sluttet sammen til Vemb-Lemvig-Thyborøn Jernbane.
Lemvigbanen blev i 2008 sammenlagt med Odderbanen som Midtjyske Jernbaner.
Lemvigbanen blev i 2008 sammenlagt med Odderbanen som Midtjyske Jernbaner.
VLTJ YBM 16, YM 14 + YS 14, ML 25 og MX 26
holdende ved værkstedet i Lemvig den 10. maj 1994. Den lille kavalkade af VLTJ's materiel er fra venstre mod højre VLTJ YBM 16, VLTJ YM 14 + YS 14, VLTJ ML 25 og VLTJ MX 26.Tirsdag 10. maj 1994, Lemvig Foto: Holger Cordtz
VLTJ Ym-togsæt
i gammel bemaling mødes i Lemvig. Til venstre VLTJ Ym 14 + Ys 14 'Tangen'.Onsdag 16. august 1995, Lemvig Foto: Richard Green
VLTJ Ym 14 - Ys 14 'Tangen'
i dets tidligere oprindelige bemaling.Onsdag 16. august 1995, Lemvig Foto: Richard Green
VLTJ ML 25
holdende i solen, afventende nye opgaver.Onsdag 16. august 1995, Lemvig Foto: Richard Green
VLTJ ML 25
holdende ved remisen i Lemvig. Lokomotivet blev solgt tilbage til Tyskland i 2001.Torsdag 15. august 1996, Lemvig Foto: Richard Green
VLTJ YBM 17 + VNJ MB 17
i Silkeborg i forbindelse med et sports-arrangement.1998, Silkeborg Foto: Søren Villumsen
VLTJ Ym-togsæt
mødes i Lemvig. Til venstre VLTJ Ym 14 + Ys 14 'Tangen', til højre Ym 13 + Ys 13 'Vigen'Tirsdag 14. august 2001, Lemvig Foto: Richard Green
VLTJ ML 27
ved Struer Jernbane Klub åbent hus-arrangement.Lørdag 20. oktober 2007, Struer Foto: Poul Martin