Lollandsbanen (LJ) fotos

103 fotos
Lollandsbanen A/S (med forkortelsen LJ) drev fra 1954 privatbanestrækningen fra Nykøbing F. til Nakskov, samt sidebanerne Maribo-Bandholm og Maribo-Rødby Havn. Oprindeligt var banen oprettet som det Lolland-Falsterske Jernbane Selskab i 1874. Fra 1. januar 2009 indgik Lollandsbanen i Regionstog A/S.
Banen anvendte blandt andet Y-tog ("Lynetter"), i de senere år Scandias IC-2 togsæt, samt flere forskellige typer diesellokomotiver, blandt andet Frichs "Marcipanbrød", et for privatbaner stort MaK-lokomotiv, samt fra DSB overtagne MX og MY-lokomotiver.
Godsvogne

Godsvogne

holdende i Maribo spor 2, afventende godstoget fra Nakskov videre til Nykøbing F.

Torsdag 25. april 1985, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 33

LJ M 33

ankommer til Maribo med godstog fra Nakskov til Nykøbing F. Lollandsbanens store MaK-diesellokomotiv blev i daglig tale kaldet "Jumbo".

Torsdag 25. april 1985, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 33

LJ M 33

rangerer i Maribo med godstog fra Nakskov til Nykøbing F.

Torsdag 25. april 1985, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ MT 1

LJ MT 1

motortrolje med kran holdende ved baneafdelingen i Maribo.

Torsdag 25. april 1985, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 32

LJ M 32

med godstog fra Nykøbing F. til Nakskov i Maribo.

Mandag 6. maj 1985, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 11

LJ M 11

rangerer i Maribo.

Mandag 6. maj 1985, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 7

LJ M 7

ved pakhuset i Maribo. Triangel-motorvognen blev lejlighedsvist brugt til rangering af vogne til og fra pakhuset; i mine år boende i Maribo oplevede jeg den kun i drift én eneste gang, før den blev solgt for bevaring ved veteranbanen i Bryrup.

Lørdag 11. maj 1985, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 8''

LJ M 8''

holdende ved perronen for spor 2 i Sakskøbing. Bygget af O&K i 1960 som fabriksnr. 26037, leveret til Deutsche Bundesbahn som Köf II 6630. 1968 omlitreret til 323 256-8. Udrangeret 1983, hvorefter den kom til Lollandsbanen i efteråret 1984, hvor den kom i drift fra februar 1985, stationeret i Sakskøbing. Her afløste den en ældre Fowler rangertraktor, LJ M 13'''.

Torsdag 27. juni 1985, Sakskøbing Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 8''

LJ M 8''

med kommunekemi-tankvogn DSB 44 86 720 3 013-8 [P]. Tankvognen har været i Grænge, hvor der lå en modtagestation. Vogne til og fra Grænge blev kørt med rangertraktor fra Sakskøbing.

Fredag 5. juli 1985, Sakskøbing Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ 3-vogns Y-tog

LJ 3-vogns Y-tog

afgår mod Nykøbing F. fra Maribo station (set bagfra). I baggrunden til højre ses Lollandsbanens værksted.

Mandag 9. september 1985, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ Hjælpevogn 1

LJ Hjælpevogn 1

hensat bag værkstedet i Maribo.

Mandag 9. september 1985, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ Ev 93

LJ Ev 93

holdende ved værkstedet i Maribo i lavtstående vintersol.

Mandag 20. januar 1986, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 15

LJ M 15

holdende ved værkstedet i Maribo, sammen med LJ M 13 II.

Tirsdag 18. marts 1986, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 31

LJ M 31

holdende ved værkstedet i Maribo, flot nyrevideret efter en tur til Frichs i Århus for udskiftning af motorer.

Tirsdag 29. april 1986, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 11

LJ M 11

rangerer i Maribo.

Mandag 9. juni 1986, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
Grænge station

Grænge station

set fra sporsiden mod sydøst.

Tirsdag 10. juni 1986, Grænge Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 13 <sup>II</sup>

LJ M 13 II

holdende udrangeret ved remisen i Maribo. Rangertraktoren var oprindeligt leveret fra Fowler til Fjerritslev-Frederikshavn Jernbane i 1952, herfra kom til den Hjørring Privatbaner i 1969. Lollandsbanen købte samtidig en søstertraktor fra FFJ (LJ M 13 I), som indtil 1978 rangerede i Sakskøbing. Imidlertid blev denne beskadiget i 1978, hvorfor LJ købte HP's traktor. Den rangerede herefter også i Sakskøbing indtil indkøb af brugte Köf II-traktorer fra Tyskland i 1985. Samme år som billedet er taget blev begge Fowler-traktorer ophugget i Maribo.

Onsdag 18. juni 1986, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
Lollandsbanen M 32

Lollandsbanen M 32

holdende ved værkstedet i Maribo. Lokomotiv-typen med kælenavnet "Marcipanbrød" blev bygget af Frichs i Aarhus i 1952.

Fredag 8. august 1986, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 33

LJ M 33

med de to LJ-vogne LJ B 78 og LJ B 79 og to indlejede Bg-vogne fra DSB samt en enkelt lukket godsvogn ankommer til Nakskov med Lollandsbanens eftermidddagsgodstog fra Nykøbing F. I baggrunden til venstre holder LJ M 12 med en DSB postvogn litra Ph, som skal knappes bagpå et regionaltog sidst på eftermiddagen for at køre til København.

Mandag 8. september 1986, Nakskov Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 12

LJ M 12

set i en pause mellem rangeropgaverne.

Mandag 8. september 1986, Nakskov Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ Ev 94

LJ Ev 94

holdende i Nakskov.

Mandag 8. september 1986, Nakskov Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ P 77

LJ P 77

ex DSB DSB CL 589, hensat i Nakskov.

Mandag 8. september 1986, Nakskov Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 33

LJ M 33

med eftermiddags-godstoget fra Nakskov til Nykøbing F. krydser med 5-vogns Lynette togsæt i Ryde. Nogle få passagerer står af toget, som herefter fortsætter til Nakskov og få sekunder efter vil MaK-diesellokomotivet lave et ordentligt brøl med dens 800 HK motor...

Onsdag 6. maj 1987, Ryde Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 13'''

LJ M 13'''

ommalet for nyligt, ved værkstedet i Maribo.

Lørdag 23. maj 1987, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 33

LJ M 33

"Jumbo" foran Lollandsbanens værksted i Maribo.

Tirsdag 20. oktober 1987, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 10

LJ M 10

stod i mange år hensat som reservedelslager ved remisen i Maribo, efter havari i 1979. Til sidst blev lokomotivet ophugget på stedet for indvinding af reservedele til MBJ´s LJ M 9. Lokomotivet var et af 3 "Firkantede" bygget af Frichs til Lollandsbanen, lokalt populært kaldet "Kanariefuglene".

Mandag 16. november 1987, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ HJ 125

LJ HJ 125

holdende ved værkstedet i Maribo. Original-billedet er meget skævt, så der er rettet lidt op på styrtende linjer, derfor mangler lidt hjørner nederst til højre.

Søndag 13. december 1987, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ HJ 127

LJ HJ 127

ved Lollandsbanens værksted i Maribo. Vognen blev sammen med en række "søskende" brugt som lagervogne af Bafd. i mange år.

Søndag 13. december 1987, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ 304

LJ 304

, ex DSB 40 86 943 2 219-4 ex Elo, ex Pb. På et tidspunkt som tjenestegodsvogn har den fået nedskåret vognsiderne.

Mandag 21. december 1987, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJJ M 33

LJJ M 33

med eftermiddagsgodstoget mod Nykøbing F. I Maribo er blandt andet blevet optaget en stribe skinnetransportvogne, så toget er på hele 25 vogne.

Onsdag 20. januar 1988, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 32

LJ M 32

med sporombygningstog i Maribo, holdende i løbet af dagen og afventende nattens arbejde.

Onsdag 27. januar 1988, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 16

LJ M 16

nøjagtigt et år efter ankomsten til Lollandsbanen.

Torsdag 28. januar 1988, Sakskøbing Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 16

LJ M 16

set fra siden, tidligere DB Köf II 323 309-5.

Torsdag 28. januar 1988, Sakskøbing Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 33

LJ M 33

med morgengodstoget fra Nykøbing F. til Nakskov, inklusive tomme personvogne fra P 1008.

Onsdag 24. februar 1988, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 11

LJ M 11

med DB Rs-vogn læsset med gødning i sække på vej mod Bandholm passerer Hunse Å nær Maribo

Mandag 28. marts 1988, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 11 med rangertræk til Holeby

LJ M 11 med rangertræk til Holeby

ved overskæringen for Rødbyvej.

Mandag 28. marts 1988, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 11 rangerer ved Højbygaard Papirfabrik

LJ M 11 rangerer ved Højbygaard Papirfabrik

med to DSB Hbbillns godsvogne.

Onsdag 30. marts 1988, Holeby Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 31

LJ M 31

med Lollandsbanens eftermiddagsgodstog under gennemkørsel i Grænge mod Nykøbing F.

Torsdag 14. april 1988, Grænge Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ Ys 81 + Yp 72 + Ym 65

LJ Ys 81 + Yp 72 + Ym 65

med tog mod Nakskov. Til højre i billedet den nyopførte lille stationsbygning i Grænge.

Torsdag 14. april 1988, Grænge Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 33

LJ M 33

har trykket eftermiddagsgodstoget ud af Holebysporet vest for Maribo, da det var for langt til overhaling i Maribo. På billedet passeres godstoget af Lynettetog på vej mod Nykøbing F.

Torsdag 19. maj 1988, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 16

LJ M 16

lige øst for Sakskøbing station, med sukkerfabrikken i baggrunden. Bag rangertraktoren ses vogne fra Grænge: Kommunekemi tankvogn, DSB GKKs lukket godsvogn og tysk E-vogn, samt en DSB Tdgs, formodentlig fra sukkerfabrikken.

Onsdag 8. juni 1988, Sakskøbing Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 11 under omløb med slæbetov.

LJ M 11 under omløb med slæbetov.

Den store DSB Hbbillns-vogn er for egen kraft løbet et stykke ned ad sporet mod Papirfabrikken, hvorefter rangertraktoren skubber den det sidste stykke.

Mandag 4. juli 1988, Holeby Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 11 ankommer til Holeby

LJ M 11 ankommer til Holeby

med DSB Hbbillns-vogn på krogen. Rangisten står allerede på spring for at skifte sporskiftet som ses i forgrunden, så godsvognen kan blive skubbet ned til Højbygaard Papirfabrik.

Mandag 4. juli 1988, Holeby Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 11 skubber godsvogn

LJ M 11 skubber godsvogn

mod Papirfabrikken på 3-strenget spor.

Mandag 4. juli 1988, Holeby Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 16

LJ M 16

har kørt godsvogne fra Sakskøbing til Maribo, hvor slæberen med LJ M 33 tog dem med til Nykøbing F. Til gengæld blev de 5 bagerste sukkervogne sat af, og dem tog M 16 efterfølgende med retur til Sx.

Torsdag 11. august 1988, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ Ym 65 + Yp 72 + Ys 84

LJ Ym 65 + Yp 72 + Ys 84

foran den gamle stationsbygning i Avnede med P 1024 (Nsk-Nf).

Onsdag 17. august 1988, Avnede Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 33

LJ M 33

holdende i solen foran remisen i Nakskov.

Onsdag 17. august 1988, Nakskov Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 31 og LJ M 17

LJ M 31 og LJ M 17

foran Lollandsbanens dengang nye værksted i Nakskov.

Onsdag 17. august 1988, Nakskov Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 35 med godstog

LJ M 35 med godstog

fra Nakskov til Nykøbing F. under gennemkørsel i Søllested.

Onsdag 17. august 1988, Søllested Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ Ev 94

LJ Ev 94

tidligere DSB Dh 50 86 92-68 024-4 ombygget til varmekedelvogn ved Lollandsbanen i 1983.

Lørdag 29. oktober 1988, Nakskov Foto: John Damsgaard-Sørensen
Holeby-banen set mod syd-vest

Holeby-banen set mod syd-vest

fra viadukten for Vestre Landevej i Maribo. Til venstre ses sidespor for K. B. Engelsen (tidligere Maribo sukkerfabrik).

Mandag 21. november 1988, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 11 med godsvogn

LJ M 11 med godsvogn

nærmer sig Maribo fra Holeby.

Mandag 21. november 1988, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 35

LJ M 35

med godstog fra Nakskov til Nykøbing F. Det tidligere DSB MX-lokomotiv er endnu ikke omlakeret i Lollandsbanens bemaling, men har blot fået overmalet DSB-logoet. Efter maskinen følger en SJ Kbps, en DB Gbs, sukkervogne litra Upps-t og Ukkpps og et par DSB Tdgs-vogne.

Mandag 20. marts 1989, Øst for Søllested Foto: John Damsgaard-Sørensen
DSB MZ 1457 med regionaltog til Nakskov

DSB MZ 1457 med regionaltog til Nakskov

afgår fra Søllested station. Sidesporet i forgrunden har set bedre dage...

Mandag 20. marts 1989, Søllested Foto: John Damsgaard-Sørensen
Søllested station set fra indkørslen i vestenden

Søllested station set fra indkørslen i vestenden

mod øst. I forgrunden til højre ses sidespor med godsvogne i forbindelse med sporombygning. Ellers var godstrafik til Søllested ikke forekommende tilbage i slut-1980'erne.

Mandag 20. marts 1989, Søllested Foto: John Damsgaard-Sørensen
Godsvogne på læssespor i Søllested.

Godsvogne på læssespor i Søllested.

Vognene er læsset med skinner og beton-elementer brugt i forbindelse med sporombygning på Lollandsbanen.

Mandag 20. marts 1989, Søllested Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 14 med udflugtstog for tyske jernbaneentusiaster

LJ M 14 med udflugtstog for tyske jernbaneentusiaster

(oprangeret af to LJ ex. Bg-vogne) holder ved perron i Maribo.

Lørdag 6. maj 1989, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 14 under omløb

LJ M 14 under omløb

i forbindelse med fremførsel af udflugtstog fra Nykøbing F. til Maribo.

Lørdag 6. maj 1989, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ Ys 81 + Ym 60 passerer Orehoved

LJ Ys 81 + Ym 60 passerer Orehoved

med tog P 5041 fra Ringsted til Nakskov. Billedet er taget i sydenden af Orehoved station, set mod nordøst.

Mandag 7. august 1989, Orehoved Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 13

LJ M 13

holdende med ballastvogne ved læsserampen ved DJK's remise i Maribo.

Onsdag 16. maj 1990, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 34

LJ M 34

afgår fra Maribo til Nakskov med tomt materieltog med Bg-vognene LJ 75, LJ 79, LJ 78 og LJ 77.

Torsdag 30. august 1990, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 35

LJ M 35

under omlakering på Lollandsbanens malerværksted i Maribo.

Torsdag 11. oktober 1990, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 34

LJ M 34

afgår fra Maribo med godstog til Nakskov. Forrest i toget går Bg-vogne fra morgenens skoletog, P 1008. Viadukten over Maglemervej er under udskiftning, derfor den manglende ballast i Holebysporet i forgrunden.

Torsdag 11. oktober 1990, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 34

LJ M 34

med P 1008 (Nsk-Nf) lige vest for Maribo.

Mandag 15. oktober 1990, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ Ym 66

LJ Ym 66

+ Yp 70 + Ym 64 lige nord for Nørre Alslev med tog til Ringsted.

Tirsdag 12. februar 1991, Nørre Alslev Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 35

LJ M 35

med P 1008 (Nsk-Nf) ved Erikstrup mellem Ryde og Maribo.

Mandag 18. marts 1991, Erikstrup Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 14

LJ M 14

soler sig i morgensolen foran remisen.

Torsdag 4. april 1991, Nakskov Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 14

LJ M 14



Torsdag 4. april 1991, Nakskov Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ MT 1

LJ MT 1

i Søllested i forbindelse med sporudskiftning på Lollandsbanen i foråret 1991.

Torsdag 4. april 1991, Søllested Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 31

LJ M 31

med sporombygningstog på Lollandsbanen en tidlig forårsaften i Maribo.

Torsdag 4. april 1991, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 35

LJ M 35

+ LJ 78 + LJ 75 afgår fra Maribo med P 1008, mens LJ Ys 84 + Ym 63 + Ys 83 + Ym 62 netop er ankommet i spor 1.

Tirsdag 25. juni 1991, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 35

LJ M 35

afventer krydsning i Grænge med godstog (medførende vogne fra P 1008).

Tirsdag 25. juni 1991, Grænge Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 17

LJ M 17

holdende i Sakskøbing.

Tirsdag 25. juni 1991, Sakskøbing Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ Ym 62

LJ Ym 62

+ Ys 82 afgår fra Grænge. I baggrunden ses LJ M 35 med godstog.

Tirsdag 25. juni 1991, Grænge Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ Ym 60 + Ys 80

LJ Ym 60 + Ys 80

udveksler passagerer i Søllested. Til venstre i billedet ses det rødmalede varehus og den originale stationsbygning eksisterer også stadigvæk.

Fredag 18. oktober 1991, Søllested Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ Ym 64 + Yp 70 + Ys 85

LJ Ym 64 + Yp 70 + Ys 85

med tog 4237/4240 i Gedser. Lollandsbanen kørte i mange tog på DSB-strækninger, blandt andet til København, Ringsted og - som her - til Gedser. Kørslerne var udligningskørsel for DSB's gennemgående tog fra København til Nakskov.

Mandag 13. juli 1992, Gedser Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ Ym 62

LJ Ym 62

+ Ys 80 i Rødby Færge. Til højre holder DSB MT 165.

Tirsdag 13. april 1993, Rødby Færge Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ Ym 61

LJ Ym 61

lidt ophængt på værkstedet i Nakskov.

Fredag 12. november 1993, Nakskov Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 11

LJ M 11

holdende i Nakskov.

Fredag 12. november 1993, Nakskov Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 35

LJ M 35

med godstog fra Nykøbing F. til Nakskov. Tdgs-vognene anvendes til sukker-transporter fra Sakskøbing til Hamborg, mens den første vogn skal til Nakskov.

Mandag 23. oktober 2000, nær Radsted Foto: Allan Støvring-Nielsen
LJ M 38

LJ M 38

(tidligere DSB MY 1153) ved fremvisning for pressen, kort tid efter overtagelsen.

Onsdag 10. april 2002, Nykøbing F. Foto: Allan Støvring-Nielsen
LJ MT 2

LJ MT 2

i Maribo

Søndag 13. april 2003, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ MT 1

LJ MT 1

i Maribo

Søndag 13. april 2003, Maribo Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 17

LJ M 17

holdende i Nakskov.

Tirsdag 15. juli 2003, Nakskov Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 34

LJ M 34

holdende i Nakskov.

Tirsdag 15. juli 2003, Nakskov Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 36

LJ M 36

holdende i Nakskov.

Tirsdag 15. juli 2003, Nakskov Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 38

LJ M 38

holdende i Nakskov.

Tirsdag 15. juli 2003, Nakskov Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 37

LJ M 37

holdende i Nakskov.

Tirsdag 15. juli 2003, Nakskov Foto: John Damsgaard-Sørensen
Nakskov station med masser af GM,

Nakskov station med masser af GM,

læsseprofil og containerkran.

Tirsdag 15. juli 2003, Nakskov Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ MF 1003

LJ MF 1003

holdende ved værkstedet i Nakskov.

Tirsdag 15. juli 2003, Nakskov Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ Yp 71

LJ Yp 71

holdende ved værkstedet i Nakskov.

Tirsdag 15. juli 2003, Nakskov Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ Ym 65

LJ Ym 65

forrest i 4-vogns lynette-tog kører til perron i Nakskov.

Tirsdag 15. juli 2003, Nakskov Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ Ym 65 (Y-tog)

LJ Ym 65 (Y-tog)

forrest i 4-vogns lynette-tog holdende ved perron i Nakskov.

Tirsdag 15. juli 2003, Nakskov Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 35 og M 36

LJ M 35 og M 36

holdende på Nakskov station, sommeren 2004.

2004, Nakskov Foto: Jan Pedersen
LJ M 37 hensat i Nakskov

LJ M 37 hensat i Nakskov

samt de i drift værende LJ M 34 og LJ køffer M 8 + M 17 i Nakskov. Sommeren 2004.

2004, Nakskov Foto: Jan Pedersen
LJ M 38

LJ M 38

holdende i Nakskov, sommeren 2004.

2004, Nakskov Foto: Jan Pedersen
LJ M 38

LJ M 38

+ M 34 + M 37 + M 35 med M 6002 (Nsk-Rg).

Fredag 17. februar 2006, Ved Ryde Foto: Tim Jonasen
LJ M 38

LJ M 38

+ M 34 + M 37 + M 35 med M 6002 (Nsk-Rg).

Fredag 17. februar 2006, Ryde Foto: Tim Jonasen
LJ M 36

LJ M 36

og M 35+M 37+M 34+M 38 før transport til Sverige.

Fredag 17. februar 2006, Nakskov Foto: Tim Jonasen
LJ FS 1104

LJ FS 1104

+ MF 1004 holdende i spor 3.

Søndag 25. marts 2007, Nykøbing F. Foto: Ronni Svensson
LJ M 36

LJ M 36

i forbindelse med sporarbejde på Farumbanen.

2008, Vangede Foto: Jan Ernbro
LJ M 36

LJ M 36

+ M 32 med GF 6145 (Rg-Md). LJ M 32 blev overført fra Nakskov til sporarbejde i Middelfart for den nye ejer, Contec Entreprise.

Søndag 30. marts 2008, Øst for Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
LJ M 36

LJ M 36

+ M 32 med GF 6145 (Rg-Md). LJ M 32 blev overført fra Nakskov til sporarbejde i Middelfart for den nye ejer, Contec Entreprise.

Søndag 30. marts 2008, Øst for Odense Foto: John Damsgaard-Sørensen
Til top