Matthias Krause fotos

70 fotos, viser #1-30
SRP MY 1148

SRP MY 1148

indlejet af Railcare Danmark A/S holdende i Padborg.

Søndag 6. august 2017, Padborg Foto: Matthias Krause

Helt ny dobbeltdækker-motorvogn DB 445 013

med 445 014 bagerst ved depotet i Kiel. Fra køreplansskiftet 10. december 2017 vil i alt 16 dobbeltdækkertogsæt type Twindexx Vario afløse de nuværende lokomotivtrukne tog (fremført af BR 112) på RE-linjerne mellem Hamburg og Flensburg hhv. Kiel.

Torsdag 27. juli 2017, Kiel Foto: Matthias Krause
DB 628 501 + 928 501

DB 628 501 + 928 501

med RB 21549 fra Kiel til Schönberg (Holstein) ved Passade. På strækningen kører tog i anledning af Kieler Woche.

Søndag 25. juni 2017, ved Passade Foto: Matthias Krause
Ex. DB 628 201-5

Ex. DB 628 201-5

bevaret af Lübeckern Eisenbahnfreunden, HEL e.V. med RB 21553 Kiel-Schönberg (Holstein) ved Probsteierhagen i anledning af Kieler Woche 2017. Strækningen Kiel - Schönberg (Holstein) var oprindeligt planlagt genåbnet for helårlig persontrafik fra 2017, et projekt som imidlertid er skubbet til 2021.

Lørdag 24. juni 2017, ved Probsteierhagen Foto: Matthias Krause
DB 928 595

DB 928 595

+ 628 595 med RB 21977 Eckernförde - Kiel afgår fra Neuwittenbek med skønne formsignaler i baggrunden.

Tirsdag 20. juni 2017, Neuwittenbek Foto: Matthias Krause
DB 218 329-1

DB 218 329-1

med RE 21920 Kiel - Flensburg ankommer til Neuwittenbek. Der køres med BR 218 og dobbeltdækkervogne i anledning af øget trafik på grund af den årligt tilbagevendende kapsejlads og folkefest "Kieler Woche".

Tirsdag 20. juni 2017, Neuwittenbek Foto: Matthias Krause
Voith Ox-Traction (Fabriknummer L06 30001/20088)

Voith Ox-Traction (Fabriknummer L06 30001/20088)

på vej til Innotrans udstillingen i Berlin.

Torsdag 18. september 2008, Kiel-Wik Foto: Matthias Krause
Vossloh G6

Vossloh G6

- den fabriksnye prototype på den nye Vossloh G6-serie (5001844/2008). Lokomotivet skulle udstilles på Innotrans 2008.

Lørdag 13. september 2008, Kiel-Wik Foto: Matthias Krause
Voith Gravita 10 BB (L04 10003/2008)

Voith Gravita 10 BB (L04 10003/2008)

som senere skal leveres til MRCE dispolok, holder helt ny i Kiel-Wik.

Lørdag 13. september 2008, Kiel-Wik Foto: Matthias Krause
Vossloh og Voith i Kiel-Wik

Vossloh og Voith i Kiel-Wik

- hensat fra venstre mod højre holder: Vossloh G 1700 BB (5001713/2008), Vossloh G6 (5001844/2008), Voith Gravita 10 BB (L04 10003/2008), Vossloh Mak 1000 BB (1001322/2002) og i baggrunde den ikke driftklare Seehafen Kiel Nr. 1 (MaK 400037/1961). MaK 1000 BB var udstillet som prototype på Innotrans 2002 og er for tiden i dirft som indlejet lokomotiv ved Seehafen Kiel.

Lørdag 13. september 2008, Kiel-Wik Foto: Matthias Krause
EBW Cargo V300.10

EBW Cargo V300.10

(Lugansk 0681/1976) forlader Kiel-Meimersdorf i retning af sporombygning på vej mod Bordesholm. V300.10 er ex. DR 132/DB 232 446.

Lørdag 16. august 2008, Kiel-Meimersdorf Foto: Matthias Krause
EBW Cargo V200.21

EBW Cargo V200.21

(LKM 280113/1697) holder sammen med Dreischwellenstopfmaschine 09-3X nr. 97 40 71 504 17-5 fra sporombygningsfirmaet Leonard Weiss i Kiel-Meimersdorf. Lokomotivet blev oprindeligt leveret til Chemische Kombinat Buna som Buna Lok 204 i 1968 sammen med tre søstermaskiner BR V 180 C?C?. De adskiller sig i forhold til Deutsche Reichsbahn seriemaskinerne V 180.2-4 ved ikke at have varmekedler og kun at have maksimalhastighed på 85 km/y t.

Lørdag 9. august 2008, Kiel-Meimersdorf Foto: Matthias Krause
EBW Cargo V270.08

EBW Cargo V270.08

Tyske DB Netz AG fornyede fra 21. juli til 1. september 2008 mere end 10 kilometer spor på den 22,5 km. lange dobbeltsporede strækning mellem Kiel og Neumünster. I den forbindelse blev skinner og sveller udskiftet, ligesom ballast blev renset. De omkring 13 mio. Euro dyre arbejder blev bevist lagt i sommerferien, for at mindske virkningerne for skole- og arbejdspendlere. Under sporarbejderne kunne flere sporafsnit kun anvendes i et spor hvorfor regionaltrafikken var stærkt indskrænket. Iforbindelse med sporarbejderne ses EBW-Cargo V270.08 (ex. DB 221 105) med et ballasttog ved Kie-Meimersdorf. ICE 677 fra Kiel til Karlsruhe kører derfor på venstre spor. V270.08 (Krauss Maffei 18997/1965) blev grundigt saneret i Arrivas's værksted i Neustrelitz i 2007. Før dette blev den genimporteret i 2002 af Prignitzer Eisenbahngesellschaft mbH sammen med 19 andre ex. DB BR 221 fra de græske statsbaner, OSE.

Torsdag 24. juli 2008, Kiel-Meimersdorf Foto: Matthias Krause
Oslo Sporveier 3339, 3139 og 3239

Oslo Sporveier 3339, 3139 og 3239

under levering og transport fra Østrig til Oslo. AS Oslo Sporveier bestilte i 2003 63 metrotog (Baureihe MX3000) hos Siemens Transportation Systems i Østrig, bestående af i alt 189 enkeltvogne. De første to prototyper blev testet i Oslo fra oktober 2006. Serieleverancen startede i februar 2007 med et interval på to togsæt per måned og vil være komplet i sommeren 2009. Overførslen af enkeltvogne fra Wien til Oslo foregår pr. lastvogn. 4. juli 2008 venter vognene 3339, 3139 og 3239 ved Norwegenkai i Kiel på at blive sejlet til Norge med færgen Color Magic fra Color Line.

Fredag 4. juli 2008, Kiel, Norwegenkai Foto: Matthias Krause
Vossloh DE 2700-09

Vossloh DE 2700-09

holdende klar til drift i Kiel-Wik. Det tidligere NSB Di 6 diesellokomotiv har været til reperation ved Seehafen Kiel GmbH & Co. KG's værksted.

Lørdag 31. maj 2008, Kiel-Wik Foto: Matthias Krause
NOB DE 2700-11

NOB DE 2700-11

og NOB DE 2700-04 holdende i Kiel-Wik. NOB MaK DE2700-04 ttrak 16.05.2008 NOB MaK DE2700-11 fra NOB's maskindepot i Husum til Kiel-Wik. Seehafen Kiel GmbH & Co. KG.'s værksted, beliggende direkte ud til Nord-Ostsee-Kanal, bliver regelmæssigt brugt til reparationsarbejde på de tidligere NSB Di 6 lokomotiver.

Søndag 18. maj 2008, Kiel-Wik Foto: Matthias Krause
WAB 61

WAB 61

(Westfälische Almetalbahn GmbH) set i Kiel-Meimersdorf. Det tidligere DR 242 118 (LEW 1967/11634) blev solgt til schweiziske Lokoop AG i 1993/1994 sammen med 19 søstermaskiner. I det tidligere DDR blev Deutsche Reichsbahn maskinerne Baureihe E 42 kaldt for Holzroller. I Schweiz blev 18 lokomotiver ombygget af Stadler Rail AG til stejlstrækningstrafik på Schweizerischen Südostbahn AG (SOB) og primært indsat i det østlige Schweiz i godstrafik som litra Ae 477. WAB købte de 19 Ae 477 i 2003 og indsætter dem nu i hele Tyskland.

Lørdag 29. marts 2008, Kiel-Meimersdorf Foto: Matthias Krause
NOB DE 2700-08

NOB DE 2700-08

og DE 2700-06 i Kiel-Wik. DE 2700-08 er i Kiel for reparationer, mens DE 2700-06 er indlejet af Seehafen Kiel og bærer Logoet fra Seehafen Kiel, som er klæbet over NOB-Logoet.

Lørdag 23. februar 2008, Kiel-Wik Foto: Matthias Krause
NOB DE 2700-03

NOB DE 2700-03

hensat i Kiel-Wik. Den tidligere NSB Di 6.663 var i Kiel for reparationer.

Onsdag 1. august 2007, Kiel-Wik Foto: Matthias Krause
DSB MO 1835

DSB MO 1835

DSB MO 1835 er bevaret ved Museumbane-strækningen Süderbarup-Kappeln af Angelner-Dampfeisenbahn.

Søndag 15. juli 2007, Süderbrarup Foto: Matthias Krause
CFL 1806

CFL 1806

holdende foran CFL-værkstedet i Padborg. Den Luxemburgske kusine til MY/MX var fra juni 2007 gæst i næsten et år i Danmark.

Lørdag 14. juli 2007, Padborg Foto: Matthias Krause
CFL MX 1023

CFL MX 1023

tidligere ØSJS MX 41 - holdende ved CFL's værksted i Padborg.

Søndag 1. juli 2007, Padborg Foto: Matthias Krause
NOB MaK DE 2700-05

NOB MaK DE 2700-05

passerer det tidligere standsningssted Kiel-Wellingdorf på den nedlagte Kiel-Schönberger Eisenbahn (KSE) (på vej fra Kieler Ostuferhafen til Rangierbahnhof Kiel-Meimersdorf med to godsvogne). Lokomotivet er udlejet til Seehafen Kiel GmbH& Co.KG (SK) på grund af lokomotivmangel. Lokomotivet er ex. NSB Di 6.665.

Torsdag 24. maj 2007, Kiel-Wellingdorf Foto: Matthias Krause
SK G2000 5001617/2006

SK G2000 5001617/2006

med KombiShullte for Seehafen Kiel GmbH & Co. KG i Kiels Ostuferhafen. Lokomotivet er spritnyt og skal indsættes for ATC.

Lørdag 5. maj 2007, Kiel Ostuferhafen Foto: Matthias Krause
CFL Cargo 185.523

CFL Cargo 185.523

holdende i Padborg (foran holder VL MY 105).

Tirsdag 1. maj 2007, Padborg Foto: Matthias Krause
RDK MK 606

RDK MK 606

hensat i Padborg.

Tirsdag 1. maj 2007, Padborg Foto: Matthias Krause
DSB ME 1521

DSB ME 1521

med EC 371 (Ar-Pa).

Tirsdag 1. maj 2007, N.f. Tinglev Foto: Matthias Krause
DSB MG 5607

DSB MG 5607

under testkørsler i Tinglev.

Tirsdag 1. maj 2007, Tinglev Foto: Matthias Krause
RDK MK 604

RDK MK 604

+ MK 605, MK 610, MK 607 MK 608 og MK 606 hensat i Padborg.

Lørdag 14. april 2007, Padborg Foto: Matthias Krause
CFL Cargo Deutschland GmbH G1206 VSFT 1001025/2000

CFL Cargo Deutschland GmbH G1206 VSFT 1001025/2000

indlejet fra Angel Trains Cargo med logo fra ?CFL Cargo Deutschland GmbH? med tomme ballastvogne i Niebüll.

Mandag 9. april 2007, Niebüll Foto: Matthias Krause
Til top