Ugens foto arkiv
De fleste uger præsenteres et nyt (eller gammelt) foto på forsiden af Railorama. Herunder er arkiv over de hidtil bragte forsidebilleder. Der er dog enkelte "huller", hvor der af den ene eller anden grund ikke er blevet opdateret med nyt billede i de(n) pågældende uge(r).
DSB MH-lokomotiverne kunne førhen findes på næsten alle større stationer i landet. Nogle nåede at blive levetidsforlænget i løbet af 1990'erne, mens andre bevarede det oprindelige udseende gennem hele deres levetid. De sidste lokomotiver var i drift ind i årtusindeskiftet, men de fleste blev afløst af nye litra MK rangerlokomotiver fra midten af 1990'erne.
På billedet ses DSB MH 311 i Padborg i efteråret 1991, i (resterne af) den originale grønne bemaling, som denne maskine havde indtil udrangeringen.
På billedet ses DSB MH 311 i Padborg i efteråret 1991, i (resterne af) den originale grønne bemaling, som denne maskine havde indtil udrangeringen.
DanLink forbindelsen effektiviserede fra slutningen af 1986 transitgodstrafikken mellem Tyskland og Sverige igennem Danmark ganske betragteligt. På billedet fra efteråret 1988 ses DSB MZ 1460 med et sådant DanLink godstog fra Rødby Færge mod Østerport/Frihavnen ved den sydlige indkørsel til Næstved. Forrest i toget ses en stribe kølevogne.
I foråret og sommeren 2023 udførtes omfattende sporarbejder mellem Odense og Nyborg. Blandt andet blev udskiftet en række broer på strækningen, som her ved Møllegyden mellem Ullerslev og Langeskov.
På billedet ses Hector Rail 241.008 med godstog mod Tyskland passere arbejdspladsen for broarbejdet.
På billedet ses Hector Rail 241.008 med godstog mod Tyskland passere arbejdspladsen for broarbejdet.
Odense Letbane er blevet en del af hverdagen i Fyns største by, og passagertallene er også efterhånden blevet bedre, selvom man endnu ikke har nået de prognoser, som var håbet.
På billedet af en helt almindelig hverdagssituation fra februar 2024 afgår Odense Letbane togsæt 11-1 fra Østerbæksvej station mod Tarup Center, mens togsæt 09-7 holder klar til at køre videre mod Hjallese.
På billedet af en helt almindelig hverdagssituation fra februar 2024 afgår Odense Letbane togsæt 11-1 fra Østerbæksvej station mod Tarup Center, mens togsæt 09-7 holder klar til at køre videre mod Hjallese.
Siden sommeren 2023 har DSB anvendt indlejede IC-vogne fra Deutsche Bahn i de internationale tog mellem København og Hamburg. Trækkraften er DSB's Vectron lokomotiver.
På billedet afgår DSB EB 3240 med EC 397 mod syd på en af årets sidste dage i 2023.
På billedet afgår DSB EB 3240 med EC 397 mod syd på en af årets sidste dage i 2023.
I vinteren / foråret 1986 blev et antal MT-rangerlokomotiver for første gang placeret i Rødby Færge for at varetage rangeringen til og fra færgerne. Man havde desværre oplevet en del afsporinger med de stive MH-lokomotiver, hvorfor MT'ernes bogie-konstruktion blev anset for mere egnet.
På billedet ses DSB MT 155 rangere ved det østlige leje.
På billedet ses DSB MT 155 rangere ved det østlige leje.
En februardag i 1993 ses DSB MY 1152 + MY 1157 + B + Bn + Bn + ABns klar til afgang med sydgående regionaltog i Roskilde i den lavtstående vintersol sidst på eftermiddagen.