Deutsche Reichsbahn fotos

25 fotos
DR 99 2331-9

DR 99 2331-9

laver omløb i Kühlungsborn

Lørdag 19. maj 1990, Kühlungsborn Foto: John Hansen
DR 99 2322-8 og 99 2331-9

DR 99 2322-8 og 99 2331-9

under vandtagning ved maskindepotet i Kühlungsborn.

Lørdag 19. maj 1990, Kühlungsborn Foto: John Hansen
DR 118 731-9

DR 118 731-9

og DR 243 280-5.

Fredag 19. april 1991, Rostock Hbf. Foto: John Hansen
DR 106 309-8

DR 106 309-8

rangerer i Warnemünde.

Fredag 19. april 1991, Warnemünde Foto: John Hansen

To dobbeltdækker-stammer

på Rostocks S-bane, netop ankommet hhv. klar til afgang.

Fredag 19. april 1991, Warnemünde Foto: John Hansen
DR 99 1784-0

DR 99 1784-0

under omløb i Göhren.

Lørdag 25. maj 1991, Göhren Foto: John Hansen
DR 110 557-6

DR 110 557-6

ankommer med tog til Perleberg. I forgrunden venter skolebørn og Reichsbahn personale i tidstypisk tøj på toget.

Tirsdag 9. juli 1991, Perleberg Foto: John Hansen
DR 118 619-6 med godstog

DR 118 619-6 med godstog

passerer Berlin-Wannsee.

Onsdag 10. juli 1991, Berlin-Wannsee Foto: John Hansen
DR 110 619-4

DR 110 619-4

med persontog på banegården i Güsten.

Fredag 12. juli 1991, Güsten Foto: John Hansen
DR 110 619-4 med persontog

DR 110 619-4 med persontog

med blandt andet 3-akslet reko-pakvogn.

Fredag 12. juli 1991, Güsten Foto: John Hansen
DR 99 7243-1

DR 99 7243-1

med tog i Alexisbad.

Lørdag 13. juli 1991, Alexisbad Foto: John Hansen
DR 7236-5

DR 7236-5

ved maskindepotet i Wernigerode.

Søndag 14. juli 1991, Wernigerode Foto: John Hansen
DR 112 847-9

DR 112 847-9

under omløb i Gernrode.

Mandag 15. juli 1991, Gernrode Foto: John Hansen
DR 199 874-9

DR 199 874-9

såkaldt "Harzkamel", på grund af det kluntede udseende med "puklen". Lokomotivet blev leveret til Deutsche Reichsbahn som 110 874-5 i 1976, bygget af LEW med fabriksnummer 15392. Ved ombygning i 1990 med nye 3-akslede bogier for 1.000 mm smalspor opstod flere af disse kolosser, som anvendes på smalsporsbanerne i Harzen. Når man ser pakvognen bag lokomotivet ses tydeligt forskellen på størrelse af "normalt" smalsporsmateriel og disse store diesellokomotiver Baureihe 199.8.

Mandag 15. juli 1991, Gernrode Foto: John Hansen
DR 310 281-1

DR 310 281-1

holdende ved maskindepotet i Waren (Müritz). Rangertraktoren er bygget i 1933 og efter udrangeringen i 1994 blev den efter nogle år opstillet som "denkmal" i Rostock.

Mandag 27. juli 1992, Waren (Müritz) Foto: John Hansen
DR 202 280-4

DR 202 280-4

med tog til Tessin, oprangeret af rejsegodsvogn litra Dag og 3 personvogne litra Bghw, holder klar til afgang på Rostock Hbf.

Søndag 2. august 1992, Rostock Hbf. Foto: John Hansen
DR 52 5448-7

DR 52 5448-7

holdende udstillet på Leipzig Hauptbahnhof.

Mandag 9. juni 2014, Leipzig Hauptbahnhof Foto: Hans Christian Davidsen
DR 52 5448-7

DR 52 5448-7

holdende udstillet på Leipzig Hauptbahnhof.

Mandag 9. juni 2014, Leipzig Hauptbahnhof Foto: Hans Christian Davidsen
DR Halle 137 225 b

DR Halle 137 225 b

udstillet på Leipzig Hauptbahnhof.

Mandag 9. juni 2014, Leipzig Hauptbahnhof Foto: Hans Christian Davidsen
DR Halle 137 225 b

DR Halle 137 225 b

udstillet på Leipzig Hauptbahnhof.

Mandag 9. juni 2014, Leipzig Hauptbahnhof Foto: Hans Christian Davidsen
DR E 04 01

DR E 04 01

udstillet på Leipzig Hauptbahnhof.

Mandag 9. juni 2014, Leipzig Hauptbahnhof Foto: Hans Christian Davidsen
DR E 04 01

DR E 04 01

udstillet på Leipzig Hauptbahnhof.

Mandag 9. juni 2014, Leipzig Hauptbahnhof Foto: Hans Christian Davidsen
Diverse udstillet materiel bl.a. DR E 04 01

Diverse udstillet materiel bl.a. DR E 04 01

udstillet på Leipzig Hauptbahnhof.

Mandag 9. juni 2014, Leipzig Hauptbahnhof Foto: Hans Christian Davidsen
DR E 04 01

DR E 04 01

udstillet på Leipzig Hauptbahnhof.

Mandag 9. juni 2014, Leipzig Hauptbahnhof Foto: Hans Christian Davidsen
DR E 94 056

DR E 94 056

udstillet på Leipzig Hauptbahnhof.

Mandag 9. juni 2014, Leipzig Hauptbahnhof Foto: Hans Christian Davidsen
Til top