John Hansen fotos, side 14

1492 fotos, viser #391-420
PL-GATXP Zaes 33 51 7983 692-9

PL-GATXP Zaes 33 51 7983 692-9

i Gliwice.

Onsdag 27. marts 2013, Gliwice Foto: John Hansen
PL-GATXP Zaes 33 51 7982 148-2

PL-GATXP Zaes 33 51 7982 148-2

i Gliwice.

Onsdag 27. marts 2013, Gliwice Foto: John Hansen
Tramwaje Slaskie 591

Tramwaje Slaskie 591

- en Konstal 105Na fra 1989 - på Jana Kochanowskiego i Katowice.

Onsdag 27. marts 2013, Katowice Foto: John Hansen
MPK 3056

MPK 3056

som linie 19 på Westerplatte i Kraków. Sporvognen er en af 28 Düwag GT8S leveret til Düsseldorf i midten af 1970'erne, og overtaget af MPK omkring 2009-2010.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Hansen
PL-GATXP Zaes 33 51 7983 047-6

PL-GATXP Zaes 33 51 7983 047-6

i Trzebinia.

Tirsdag 26. marts 2013, Trzebinia Foto: John Hansen
PL-PKPIC A<sup>9</sup>nou 51 51 19-70 110-7

PL-PKPIC A9nou 51 51 19-70 110-7



Tirsdag 26. marts 2013, Krakow Foto: John Hansen
Tramwaje Slaskie 909

Tramwaje Slaskie 909

på Tadeuscza Kosciuszki i Katowice, en Düwag Pt-sporvogn fra Frankfurt am Main, bygget i 1973.

Tirsdag 26. marts 2013, Katowice Foto: John Hansen
Tramwaje Slaskie 900

Tramwaje Slaskie 900

på Tadeuscza Kosciuszki i Katowice. Düwag Pt-sporvognen fra 1973 stammer fra Frankfurt am Main og kom til Tramwaje Slaskie i 2010.

Tirsdag 26. marts 2013, Katowice Foto: John Hansen
Tramwaje Slaskie 111

Tramwaje Slaskie 111

(køreskole) på Tadeuscza Kosciuszki i Katowice.

Tirsdag 26. marts 2013, Katowice Foto: John Hansen
Tramwaje Slaskie 338

Tramwaje Slaskie 338

på Tadeuscza Kosciuszki i Katowice, en Konstal 105N helt tilbage fra 1975. Som den eneste vogn på Tramwaje Slaskies sporvejssystem har den endnu tre små vinduer under førerpladsen og anvendes som historisk køretøj - men altså også i den daglige drift.

Tirsdag 26. marts 2013, Katowice Foto: John Hansen
Tramwaje Slaskie 521

Tramwaje Slaskie 521

på Tadeuscza Kosciuszki ved Hovedbanegården i Katowice. Sporvogn type Konstal 105Na fra 1978.

Tirsdag 26. marts 2013, Katowice Foto: John Hansen
Tramwaje Slaskie 805

Tramwaje Slaskie 805

på Plac Karola Miarki i Katowice, med Ikaurus ledbus i baggrunden. Vognen er en Alstom 116Nd fra 2000.

Tirsdag 26. marts 2013, Katowice Foto: John Hansen
Tramwaje Slaskie 277

Tramwaje Slaskie 277

på Plac Karola Miarki i Katowice. Sporvognen er en Konstal 105Na fra 1985, oprindeligt leveret til MPK Kraków.

Tirsdag 26. marts 2013, Katowice Foto: John Hansen
Tramwaje Slaskie 905

Tramwaje Slaskie 905

ved Hovedbanegården i Katowice. Sporvognen er en Düwag Pt bygget 1972, oprindeligt til Frankfurt am Main.

Tirsdag 26. marts 2013, Katowice Foto: John Hansen
Tramwaje Slaskie 262

Tramwaje Slaskie 262

+ 282 på Aleja Wojciecha Korfantego i Katowice. Den forreste sporvogn blev bygget af Konstal type 105Na til MPK Kraków i 1987, kom til Tramwaje Slaskie i 2006 og siden billedet er taget er den blevet udrangeret i juli 2013.

Tirsdag 26. marts 2013, Katowice Foto: John Hansen
Tramwaje Slaskie 783

Tramwaje Slaskie 783

+ 784 på Aleja Wojciecha Korfantego i Katowice, to Konstal/MPK 105N-2K'er, oprindeligt fra Lodz.

Tirsdag 26. marts 2013, Katowice Foto: John Hansen
MPK 3035

MPK 3035

en ombygningsvogn type EU8N på Basztowa i Kraków. Typen er oprindeligt leveret til Wien af Düwag. Da MPK overtog vognene blev der tilføjet en lavtgulvs-sektion til vognene og de blev i øvrigt ombygget fra dobbelt- til enkeltrettede vogne. I alt er ombygget 26 sådanne sporvogne.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Hansen
DBSRP TEM2-230

DBSRP TEM2-230

med tog på "sandbanerne" omkring Katowice

Tirsdag 26. marts 2013, Nær Szczakowa Foto: John Hansen
MPK 3011

MPK 3011

som linie 3 til Nowy Biezanów på Pawia i Kraków. Sporvognen stammer oprindeligt fra Wien, men er blevet ombygget i Polen.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Hansen
MPK 827 med yderligere to Konstal 105Na-sporvogne

MPK 827 med yderligere to Konstal 105Na-sporvogne

på Basztowa i Kraków.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Hansen
MPK 408

MPK 408

med to søstervogne af typen Konstal 105Na på Basztowa i Kraków som sporvognslinje 4.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Hansen
MPK 210

MPK 210

på hjørnet af Lubicz og Westerplatte. Sporvognen er - vistnok - af type E6 og stammer oprindeligt fra Wien.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Hansen
MPK 3064

MPK 3064

på Basztowa som linje 19. Sporvognen af type GT8S blev overtaget fra Düsseldorf i 2010, sammen med en række søstervogne. I Kraków beholdt vognene deres oprindelige tyske numre. Vognen er oprindeligt bygget af Düwag i 1975.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Hansen
MPK 105

MPK 105

på hjørnet af Lubicz og Westerplatte. Sporvognen er overtaget fra Wien en gang mellem 2002 og 2010 og oprindeligt bygget af Lohner eller SGP mellem 1967 og 1969. Anhængeren er endnu ældre, bygget af Lohner mellem 1959 og 1962.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Hansen
MPK 932

MPK 932

på Westerplatte med 2 søstervogne af typen Konstal 105Na.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Hansen
MPK sporvogn 157

MPK sporvogn 157

på Westerplatte med bivogn. Endnu en af de mange tidligere vogne fra Wien.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Hansen
MPK 2017

MPK 2017

på Westerplatte som sporvogn linje 3. Denne vogntype blev leveret direkte til Kraków i to serier i årene 1999-2003 fra Bombardier og Kiepe. Den viste vogn er af typen NGT6Kr'' fra sidste levering, bygget i 2003.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Hansen
MPK 156

MPK 156

på Lubicz med Hotel Polonia i baggrunden. Krakóws banegård ligger bag fotografen, med banegårdspladsen i højre side i forhold til billedet.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Hansen
MPK sporvogn 3035

MPK sporvogn 3035

på Lubicz. Som det ses anvender masser af passagerer sporvejene i kraków.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Hansen
MPK 794

MPK 794

, en af de i Polen så talrige Konstal 105Na sporvogne, på Lubicz.

Tirsdag 26. marts 2013, Kraków Foto: John Hansen
Til top